Könyvelés biztos alapokon

A Könyvelés könyvvizsgáló és adószakértői tevékenységgel foglalkozó ügyfelünk irodájában egy teljes belső felújítást és átalakítás végeztek. Ez remek alkalomnak bizonyult Rendszergazda szakembereink számára a meglévő hálózati eszközök és berendezések környezetének az újra gondolására.

Ügyfelünkkel történt előzetes megbeszélést és megtervezést követően az iroda felújítás egy szakaszában szakembereink elvégezték a hálózatépítés munkálatokat.
Az informatikai fejlesztések 2017 évben indultak, első körben a cégben üzemelő kiszolgáló szervert került lecserélésre. A megnövekedett igények következtében vált szükségessé a szerver lecserélése és modernizálása.

A hatékony munkavégzéséhez elengedhetetlen a gyors elérésű könyvelői programok használata a feldolgozott adatok biztonságos tárolása, az ügyfelekkel való céges levelezés. A különböző hatóságok felé beadandó és feltöltendő adatlapok, határidőre elküldése.
Mivel az előző generációs szerver is kifogástalanul üzemelt az élettartalma alatt, ezért az új szerver kiválasztásánál Rendszergazda szakembereink maradtak a Microsoft Windows Server termékcsalád választásnál és üzemeltetésénél.

A meglévő Small Business 2011 szerver kiváltását és áttelepítést szakembereink a Microsoft által előírt irányelvek alapján rendszermigrációs eljárással végezték.

A szerveren tárolt de nem használt dokumentumokat programokat felhasználói adatokat e-maileket, egy közös egyeztetést követően a migrálás elkezdése előtt szakembereink archiválták. Amennyiben ellenőrzés adategyeztetés céljára bármely ügyfél számára szükséges úgy elérhető előkereshető legyen, akár évekre visszamenőleg.
Az új szerver kiszolgáló a legmodernebb kis és középvállalati hardver és szoftver liszenszekkel konfigurálták fel Rendszergazda szakembereink. A szerver licenceket a több éves üzemeltetési tapasztalataink alapján Windows server 2016 és Exchange Server 2016 rendszerre.

Így ügyfelünk részére a dokumentumok fájlok, könyvelőprogramok, és a céges levelezést egy modern rendszer szolgálja ki. Az ezt követő hálózatépítési munka az informatika fejlesztések záró fázisa. Mivel az évek alatt nem csak az informatika hanem a telekommunikáció is változott. Így a már nemhasznált telefonközpont és egyéb telekommunikációs eszközök leszerelésével kezdték Rendszergazda szakembereink a munkát.

A végleges rendszert kialakítva a felesleges eszközök kábelek eltávolítását követően a tervek szerint beépítésre került a rack szekrény. Ezzel az iroda modern berendezéseit követve az informatikai eszközök is központosítva bekerültek a helyükre. Fontos része a hálózatépítésnek a rendszerdokumentáció készítés. A rendszer üzemeltetése során bármely eszköz újraindítása ki be kapcsolása szükséges, így a dokumentáció segítségével Rendszergazda szakembereink pár perces telefonos és távoli vezérléssel hatékonyan el tudják navigálni az ügyfeleinket.